Controller met een maatschappelijk hart (m/v/x)

  • Parttime voor 32 – 36 uur per week
  • Standplaats Amsterdam in combinatie met thuis werken
  • Jaarcontract met uitzicht op vaste aanstelling

Wij zoeken een Controller voor onze twee organisaties voor vertrouwenswerk. Het AKJ – vertrouwenspersonen in de jeugdhulp ondersteunt landelijk vanuit regio’s kinderen en hun ouders als zij vragen of een klacht hebben over de jeugdzorg. Zorgstem ondersteunt mensen die zorg ontvangen in verpleeghuizen en verstandelijk gehandicapten die in zorg zijn. De beide stichtingen worden gefinancierd door de ministeries van VWS, Justitie en Veiligheid en de zorgkantoren. Een deel van het AKJ-werk wordt door 5 onderaannemers uitgevoerd.

Als controller speel je op jouw vakgebied een belangrijke rol bij verdere professionalisering, groei en verzakelijking van het vertrouwenswerk. In deze functie werk je zowel voor het AKJ als voor dochterstichting Zorgstem.

Wat ga je doen?

  • Gevraagd en ongevraagd adviseren van de bestuurder bij financiële, bedrijfskundige en strategische vraagstukken.
  • Opstellen en beoordelen van (formatie)-begrotingen, jaarrekeningen, kwartaalrapportages en andere externe verantwoordingen.
  • Uiteenlopende managementinformatie bundelen, ook op aanpalende terreinen.
  • Overleg voeren met de onderaannemers, de managers en de budgethouders.
  • Verder verbeteren van de planning & control cyclus voor het AKJ en Zorgstem.
  • Cijfermatige onderbouwingen opstellen voor subsidiabele aanvragen bij financiers.
  • Beheren en optimaliseren van de AO/IC.
  • Fungeren als eerste aanspreekpunt van de accountant.
  • Supervisie houden op de financiële administratie.
  • Opzetten van businesscases voor nieuwe activiteiten.

Wat breng je mee?

  • Afgeronde bedrijfseconomische opleiding op tenminste HBO-niveau.
  • Minimaal 5 jaar ervaring als controller.
  • Je bent een stevige gesprekspartner met een positieve en energieke houding.
  • Scherp analytisch vermogen en hoge organisatiesensitiviteit.
  • Zelfstandigheid, accuratesse en flexibiliteit.
  • Een dienstverlenende en oplossingsgerichte instelling.

Wat bieden wij?

Een gevarieerde en uitdagende functie in een inspirerende omgeving met gedreven professionals. Je werkt samen met het management, de staf en collega’s van bedrijfsvoering in een positieve werksfeer, zowel vanuit huis als op kantoor. De volgende arbeidsvoorwaarden gelden:

  • CAO Jeugdzorg, inschaling in schaal 11 of 12, met een maximum van € 6.078.
  • Dienstverband van een jaar voor 32 tot 36 uur per week, met uitzicht op een vast contract.
  • Eindejaarsuitkering van 8,3% en vakantiegeld van 8% per jaar.
  • Tegemoetkoming reiskosten woon/werkverkeer.
  • Indiensttreding onder voorwaarde van de ontvangst van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
  • Onbeperkt toegang tot uiteenlopende online trainingen via Good Habitz.
  • Voor overige arbeidsvoorwaarden, zie CAO Jeugdzorg.

Word jij onze nieuwe collega?

Stuur uiterlijk 16  januari je sollicitatiebrief en CV naar sollicitatie@akj.nl. Vragen over de vacature kun je stellen aan Annelies Beindorff, bestuurssecretaris, via a.beindorff@akj.nl of 06-25644927. Uitgebreide  informatie over het AKJ vind je op www.akj.nl en over Zorgstem op www.zorgstem.nl.

Acquisitie naar aanleiding van deze AKJ-vacature wordt niet op prijs gesteld.

Terug naar nieuwsoverzicht