Klacht

Op dit formulier kun je alvast aangeven waar je klacht over gaat. De vertrouwenspersoon belt je vervolgens op om jouw klacht te bespreken. En om uit te leggen hoe hij of zij jou kan helpen je klacht in te dienen. 

Iedere instelling voor jeugdhulp moet een regeling hebben om klachten goed te behandelen. Die klachtenregeling kun je opvragen. De vertrouwenspersoon kan daarbij helpen. Hoe, dat leggen we graag uit. Het verschilt per organisatie en instelling.

 

Een tuchtklacht indienen? 

 

Een tuchtklacht indienen? Dat klinkt best moeilijk. Het is misschien ook spannend of eng voor je om dit te doen. De vertrouwenspersonen tuchtzaken kunnen je helpen hiermee. Onze hulp is altijd gratis. 

 

De jeugdprofessional waar je mee te maken hebt (gezinsvoogd, casemanager, mentor, psycholoog of pedagoog) moet jou goed behandelen. Voor hen gelden bepaalde regels (beroepsregels). Daar moeten zij zich altijd houden. Doen zij dat niet dan kun je een tuchtklacht tegen hen indienen.  

 

Wanneer kan dat bijvoorbeeld? 

· als de jeugdprofessional jou weinig of geen informatie geeft over bijvoorbeeld je behandeling; 

· als de jeugdprofessional niet wil dat je in je eigen dossier kijkt; 

· als er persoonlijke informatie over jou niet vertrouwelijk wordt behandeld 

Er zijn nog veel meer voorbeelden. 

 

Een klacht indienen kan bij de SKJ (Stichting Kwaliteitsregister Jeugd in Bilthoven). Wil je hierover praten met een vertrouwenspersoon? Neem dan contact met ons op. 

Wij leggen de (persoons)gegevens die je hieronder invult vast om met jou in contact te komen. Lukt dit niet, dan verwijderen wij jouw gegevens na 4 weken. Meer informatie over hoe het AKJ omgaat met persoonsgegevens vind je op de pagina Privacy.


Klachtformulier

  • Voer hier de plaatsnaam in waar de instelling of gemeente is gevestigd.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.