Veilig Thuis

Recht op een vertrouwenspersoon

Iedereen die te maken heeft met Veilig Thuis en daar vragen of klachten over heeft, kan terecht bij de onafhankelijke vertrouwenspersonen van het AKJ.

→ Heb jij contact gehad met Veilig Thuis voor hulp of advies?
→ Heb je een melding gedaan over een onveilige situatie?
→ Is er een melding gedaan over jouw thuissituatie bij Veilig Thuis?
→ Ben je op andere wijze betrokken bij een onderzoek van Veilig Thuis?

Neem dan contact op met het AKJ. Ondersteuning door de vertrouwenspersoon is gratis. Het AKJ is een zelfstandige stichting; onze vertrouwenspersonen zijn niet in dienst van Veilig Thuis.

Wat kan de vertrouwenspersoon voor jou doen?

Het kan gebeuren dat je vragen hebt of ontevreden bent over de werkwijze van (een medewerker van) Veilig Thuis. Als je er niet uit komt met Veilig Thuis, neem dan contact op met een vertrouwenspersoon van het AKJ. Allereerst luisteren we naar je verhaal. Soms helpt dat al. In ieder geval zal de vertrouwenspersoon je verhaal altijd serieus nemen. Zij of hij informeert je over jouw rechten en geeft advies. Ook kan de vertrouwenspersoon je ondersteunen bij het opstellen van een klachtbrief en bij een gesprek met Veilig Thuis over je klacht.

Zo bereik je het AKJ

  • Bel naar 088 – 555 1000.
  • Vul het contactformulier in.
  • Mail naar info@akj.nl.
  • Chat met een vertrouwenspersoon (zie chatbutton rechts onderaan deze website).