Waar kan ik terecht met een klacht over een vertrouwenspersoon van het AKJ?

Mocht u ontevreden zijn over het AKJ, dan kunt u dat altijd met ons bespreekbaar maken. Voor cliënten hebben wij een klachtregeling. Deze is niet van toepassing op professionals/hulpverleners, maar het spreekt voor zich dat ook professionals die te maken hebben gehad met een vertrouwenspersoon hun onvrede daarover bespreekbaar kunnen maken.

U kunt dit altijd met de betreffende vertrouwenspersoon bespreken om met degene op zoek te gaan naar een oplossing. Hierbij is het wel belangrijk om op te merken dat inhoud van de klacht van een cliënt niet aan de orde kan komen, in verband met onze vertrouwelijkheid en onafhankelijke positie. Maar u kunt altijd in gesprek over de manier waarop de vertrouwenspersoon de ondersteuning van een cliënt heeft aangepakt of u bejegend heeft. Lukt dat niet, dan kunt u de leidinggevende van de vertrouwenspersoon benaderen. Dat kan via het algemene nummer van het AKJ (088-5551000).

Terug naar alle vragen