Wachttijd voor klachtondersteuning

Door een grotere vraag naar klachtondersteuning van onze vertrouwenspersonen en soms langere doorlooptijden van klachtprocedures (mede door coronamaatregelen) is er in sommige regio’s een wachttijd ontstaan voor ondersteuning door de vertrouwenspersoon bij een klachtenprocedure of een tuchtprocedure.

Utrecht
Regio Utrecht heeft te maken met wachtlijsten waardoor ondersteuning van cliënten 4 tot 5 maanden op zich kan laten wachten. Dat is een ongewenste situatie. Cliënten kunnen echter te allen tijde telefonisch contact opnemen met het AKJ voor informatie en advies (088-555 1000).

Zelf een klachtbrief sturen 
Op onze website is informatie terug te vinden over hoe cliënten zelf de klachten kunnen voorleggen aan Jeugdhulp organisaties. Indien u niet kunt wachten op een beschikbare vertrouwenspersoon willen wij u wijzen op de mogelijkheid om zelf een klachtbrief te sturen (of om een klachtprocedure te starten) naar de Jeugdhulp organisatie: https://www.akj.nl/ouders/klacht/?d=ouders

Onze vertrouwenspersonen zijn voor informatie en advies wel dagelijks bereikbaar via ons centrale informatienummer of de chat. Voor meer informatie en advies (en dringende vragen) kunt u altijd bellen met ons informatienummer. In de tussentijd werken we hard om de wachttijden zo kort mogelijk te houden.

Terug naar nieuwsoverzicht